Services Apotheek Vechtevoort
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 9.00 tot 12.30 en 13.00 – 16.30 uur
Zaterdag: 9.30 tot 12.30 uur
Apotheek Maarssen is op lokatie Merenhoef 300 geopend op maandag t/m vrijdag van 8.00 – 18.00 uur.
Bestelmogelijkheden
Bestellen kan telefonisch, via e-mail, website of door het inleveren van een recept aan de balie. Soms komt het voor dat we een bepaald geneesmiddel niet in huis hebben. Dit moet dan besteld worden. Als deze voor 16.30 uur besteld worden kunnen wij dit de volgende dag in huis hebben.
Sommige geneesmiddelen kunnen er wat langer over doen, i.v.m. leveringsproblemen van de groothandel/fabriek. Veel homeopathische middelen moeten speciaal besteld worden, hier dient vaak een leveringstijd van 5 werkdagen in acht te worden gehouden.
Bezorgregeling
Apotheek Maarssen biedt de extra mogelijkheid van een gratis bezorgservice, deze geldt voor Maarssen en omgeving.
Bestellingen worden de volgende werkdag bezorgd, tenzij het spoed is.
Onze bezorgers, leveren de bestelling de volgende werkdag op het afgesproken adres af, in het algemeen is dat na 15 uur. We bezorgen in de brievenbus, tenzij het niet past of anders is afgesproken.
Op zaterdag is er geen mogelijkheid tot bezorgen, wij vragen u dus bijtijds uw benodigdheden aan te vragen bij ons of bij de huisarts. Wilt u ook steeds duidelijk doorgeven dat de bestelling bezorgd moet worden?
Persoonsgegevens en privacy
U apotheek bewaart uw medische gegevens om de medicatie beter te kunnen controleren. Ook komen deze gegevens beschikbaar voor de dienstapotheek of Uw behandelaar. Voor de uitwisseling hiervan zijn uitgebreide regels afgesproken. Informatie hierover is te vinden in de folder Persoonsgegevens, medicijnen en uw privacy.
Klachten
Heeft u een klacht over uw apotheek?
U kunt er iets mee doen!
Praat erover met uw apotheker
Bel ons op (0346) 573637, mail ons of vul het klachtenformulier in op onze website.
Wanneer u naar een apotheek gaat, wilt u graag een goed contact met de apotheker en de apothekersassistenten. Gelukkig zijn de meeste mensen tevreden over hun apotheek. Maar misschien bent u over bepaalde zaken minder tevreden.
In de apotheek is een folder over de klachtenregeling. In deze folder leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht over een apotheek.
Zowel de apotheker als de KNMP (de beroepsorganisatie van apothekers in Nederland) zijn u graag behulpzaam bij het oplossen van uw probleem.
Bespreek de klacht met uw apotheker
Probeer eerst het probleem met uw apotheker te bespreken. Dat kan ook als een klacht over een medewerker van de apotheek gaat. Als de apotheker niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Komt u er samen niet uit, dan kunt u hieronder lezen wat u vervolgens kunt doen.
Zorgverzekeraar aanspreekpunt voor zorgnota en zorgkosten
Uw zorgverzekeraar is het aanspreekpunt wanneer u vragen of klachten heeft over de zorgnota die u van uw zorgverzekeraar hebt ontvangen. Dat geldt ook voor vragen of klachten over de kosten voor de farmaceutische zorg. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op uw zorgnota en/of op uw polisblad.
Vragen over uw medicijn kunt u stellen aan uw apotheker of apothekersassistent(e).
U kunt uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenbemiddelaar
Meer informatie vind u op: https://www.apotheek.nl/in-de-apotheek/klachten-over-uw-apotheek